Affidea we współpracy z Polskimi Amazonkami i Polskim Stowarzyszeniem Pielęgniarek Onkologicznych rozpoczęła akcję społeczną “Życiowy przepis”.

 

 

Do udziału w nietypowej akcji – warsztatach kulinarnych z pieczenia chleba – zaproszono kilka par. Goście uczyli się, jak wypiekać zdrowy domowy chleb. W czasie gdy ciasto odpoczywało, a uczestnicy warsztatów zajęli się przygotowywaniem past do chleba, do ciasta włożono różowe kuleczki symbolizujące guzki w piersiach. Ku zdziwieniu par podczas zagniatania ciasta warsztaty pieczenia chleba przerodziły się w warsztaty samobadania piersi.

 

– Chcemy zbudować wśród kobiet świadomość tego, jak ważna jest profilaktyka przeciwnowotworowa. Bardzo wiele zależy od nich samych – samobadanie jest niezwykle istotnym elementem w procesie wczesnego wykrywania raka. – mówi Joanna Borczak, Dyrektor Marketingu, Affidea.

 

Akcja jest odpowiedzią na problem raka piersi. Każdego roku notuje się ponad 17 tysięcy nowych zachorowań, a ponad 5,6 tysiąca kobiet umiera, głównie z powodu wykrycia choroby w zbyt zaawansowanym stadium.

 

– Z naszego doświadczenia wynika, że w profilaktyce nowotworowej znaczenie ma wiele czynników. Oczywiście istotny jest styl życia, to jak jemy, czy uprawiamy sport, a nawet to, czy jesteśmy optymistami czy pesymistami – wyjaśnia Elżbieta Kozik, prezes stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny. – Jednak to, co w mojej ocenie jest najważniejsze, to badania profilaktyczne. Dlatego jako stowarzyszenie podjęliśmy współpracę z Affidea przy projekcie „Życiowy przepis”, bo jest to w naszej ocenie niezwykle ciekawa akcja, w której podkreśla się rolę profilaktyki raka piersi i podejmuje działania edukacyjne skierowane nie tylko do kobiet, ale także ich partnerów – dodaje Elżbieta Kozik.

Zapraszamy na stronę akcji Życiowy przepis